Als je te laat op je bestemming komt door een vertraging of uitval van de bus, kan je in sommige gevallen een compensatie aanvragen door middel van het aanvraagformulier.

Het bedrag dat je ontvangt hangt af van je vervoerbewijs en de ritprijs. Is de vertraging minder dan 35 minuten of is er sprake van overmacht, dan heb je geen recht op vergoeding of compensatie.

  • Vertraging van 35 minuten of meer op een rit: 50% van de ritprijs wordt vergoed.
  • Vertraging van 45 minuten of meer op een rit: 75% van de ritprijs wordt vergoed.
  • Vertraging van 60 minuten of meer op een rit: 100% van de ritprijs wordt vergoed.
  • Missen van een gegarandeerde aansluiting door vertraging van 30 minuten of meer: 50% van de ritprijs wordt vergoed.

Rituitval 

Is je bus niet komen opdagen? Dit noemen we rituitval. Hiervoor geldt een andere vergoeding als je hierdoor een vertraging van 30 minuten of meer oploopt.

  • Vertraging van 30 minuten of meer door rituitval: 100% van de ritprijs wordt vergoed.
  • Reis je met een abonnement van Hermes? Dan heb je recht op een gratis dagkaart of een waardebon ter waarde van € 10,00.
Wanneer je voor de tweede keer binnen een jaar vertraging oploopt door rituitval, dan doen wij iets extra’s voor je. Naast de vergoeding krijg je dan ook een gratis dagkaart of een waardebon ter waarde van € 10,00.

Vliegtuig gemist door rituitval

De Airportlijnen 400 en 401 moeten onder alle omstandigheden rijden. Natuurlijk mits dit op een verantwoorde manier kan. Heb je jouw vliegtuig gemist omdat de bus niet reed? Dan vergoeden wij € 50,00.
Dit geldt voor ritten met een geplande aankomsttijd van minimaal één uur voor sluiting van de incheckbalie.

Zo vraag je een vergoeding aan

Vul het aanvraagformulier in en stuur het naar onze klantenservice.

 

Terug Home