FAQ's
-
Je kunt op elk moment 'Be-In-Be-Out’ beëindigen door de App van Mobyyou te verwijderen van je telefoon. Hiermee voorkom je dat je na beëindiging van je account nog met de app een busreis maakt. De gegevensverwerking wordt gestopt en alleen nog uitgevoerd om de gemaakte en nog niet geïncasseerde ritten in rekening te brengen. Als dat is gelukt worden je gegevens volgens de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) nog bewaard voor maximaal 18 maanden, voordat ze definitief verwijderd worden.
-
Nee, een service & veiligheid medewerker kan alleen checken of je reist met een geldig vervoerbewijs door het scannen van de QR-code in de App van Mobyyou.
-
Dat kan zeker. In het tabblad ‘NOW’ tref je bovenaan de mogelijkheid om de app tijdelijk uit te schakelen. Deze is dan niet langer actief. Wel zo handig als je bijvoorbeeld het saldo op je OV-Chipkaart nog wilt opmaken.
-
Je kunt altijd contact opnemen met de klantenservice van Mobyyou en Hermes om ervoor te zorgen dat je account wordt geblokkeerd. Daarnaast is het altijd verstandig om hier te bekijken of wij deze teruggevonden hebben.
-
De gegevens die jij vanuit jouw telefoon beschikbaar stelt om met de app te kunnen reizen, zijn alleen bekend bij Mobyyou. Mobyyou informeert Hermes alleen over de noodzakelijke gegevens om de reis te kunnen factureren (beginpunt, eindpunt).
Voor een volledig overzicht en uitleg van het gebruik van jouw gegevens, hebben we een Privacy Statement opgesteld.
-
Nee, zeker niet. Door reizen met Be-In-Be-Out word je enkel herkent bij het instappen en uitstappen van de bus. Met mobyyou loop je de bus binnen en wordt je mobiele telefoon met een persoonlijke versleutelde verbinding verbonden met de bus. De locatie van de bus is bekend. Die verbinding moet je zien als een soort elastiek. Zodra je uitstapt en de bus rijdt weg, knapt het elastiek. Daarmee is de verbinding verbroken en ben je dus uitgecheckt.