FAQ's
-
Wij willen je graag helpen om je reis te plannen of actuele reisinformatie te vinden. Maak gebruik van de verschillende zoekmachines die wij hebben ontwikkeld:
- Reisplanner
- Dienstregeling-zoeker
- Halte-informatie met actuele vertrektijden en overstapmogelijkheden
- Storingen en omleidingen
-
Voor alle vragen omtrent de OV-chipkaart verwijzen wij door naar: www.ov-chipkaart.nl. De informatie op deze website is heel uitgebreid en altijd up-to-date.
-
In al onze bussen in Nederland is het niet meer mogelijk om met contant geld te betalen. Dat doen we om de veiligheid in de bus te vergroten voor onze medewerkers en onze reizigers.
Wil je toch een kaartje kopen met contant geld? Dat kan bij één van de verkooppunten buiten de bus. Je kunt ook vooraf een mobiel ticket kopen met je smartphone (m-ticket).
TIP In Gooi & Vechtstreek kun je nu ook in- en uitchecken met je betaalpas, creditcard of met de betaalapp op je telefoon of smartwatch. Heel handig! Meer weten? Kijk eens op www.transdev.nl/ovpay
-
Kijk op de webpagina In de bus voor een uitgebreide uitleg over wat je in de bus mag meenemen.
-
Alle voorwerpen die wij of mede-reizigers vinden, plaatsen wij via iLost op onze websites. Kijk op de pagina: Gevonden voorwerpen.
-
Een reguliere bus rijdt volgens een vaste dienstregeling en een vaste route langs een aantal haltes. OVflex is een flexibele vervoersservice die je tussen verschillende haltes in een gebied kan brengen als je het reserveert.
In sommige gebieden in Nederland bieden we een OVflex service aan. OVflex is een handige vervoerservice op bestelling, in een auto of kleiner busje die je rijdt van halte naar halte. Welke haltes? Dat bepaal jij zelf.
> Lees meer over OVflex -
Heb je schade geleden door een incident waarbij een voertuig van ons betrokken was? Wij vragen je vriendelijk om de schade bij Connexxion Openbaar Vervoer N.V. te melden door het schadeformulier op Connexxion.nl in te vullen.
> Ga naar schadeformulier op Connexxion.nl