Be In Be Out met de mobyyou-app
Waar is Be In, Be Out beschikbaar?
In Zuidoost Brabant kun je met alle 250 bussen en buurtbussen op het gehele lijnennet reizen via de mobyyou-app. Door simpelweg in- en uit te stappen.Klantenservice mobyyou-app
Hermes werkt samen met partner mobyyou. Zij verzorgen de applicatie, de verbinding en de afhandeling van de transacties. Je kunt bij hen terecht voor alle vragen omtrent het gebruik van de app.Hiervoor kun je contact op nemen met mobyyou.
Gaat je vraag over onze dienstregeling?
Neem in dat geval contact op met onze klantenservice. Dit kan via onderstaande gegevens:We staan je graag te woord. Je kunt ons bereiken via het telefoonnummer
0800 - 022 22 77
Ons team is bereikbaar op:- Maandag tot en met vrijdag 8:00 – 18:00 uur
- Zaterdag 9:00 – 18:00 uur
- Zondag 10:00 - 17:00 uur
Veelgestelde vragen
Hieronder tref je het antwoord op de meeste vragen. Mocht je onverhoopt geen antwoord vinden verwijzen wij je graag naar onze klantenservice. Heb je een technische vraag omtrent de Mobyyou-app, verzoek wij je om direct met Mobyyou contact op te nemen via www.mobyyou.com/customerserviceAlgemeen
-
Als je jonger bent dan 18 jaar, moet je goedkeuring hebben van je ouders om mee te doen aan reizen met Be-In-Be-Out. Dit betekent dat de bankrekening die je koppelt aan je mobyyou account van iemand moet zijn die 18 jaar of ouder is. Als dit niet het geval is, kun je helaas geen gebruik maken van reizen met Be-In-Be-Out
-
Bij het aanmaken van een account in de app van mobyyou is er de mogelijkheid om je persoonlijke OV-chipkaart te koppelen. Hierdoor kun je dezelfde voorwaarden van je kortingsproduct van toepassing laten zijn op de ritprijs voor reizen met Be-In-Be-Out. Op dit moment is het mogelijk om de volgende producten/abonnementen van toepassing te laten zijn op je reis met Be-In-Be-Out:
- Brabant AltijdVrij Jaar
- Brabant AltijdVrij maand
- Dalkorting Noord-Brabant
- Jeugd Maandabonnement Noord-Brabant
- Leeftijdskorting 12 tot en met 18-jarigen
- Leeftijdskorting 65-jarigen en ouder
- Studenten OV (zowel week als weekend abonnement)
-
Ja en nee. De prijs is gelijk aan het reizen met een OV-chipkaart of bankkaart/ credit card, dus is het niet duurder of goedkoper. Wel ben je zeker goedkoper uit dan wanneer je een kaartje via de chauffeur koopt.
-
Je kunt in alle bussen van Hermes/BRAVO reizen met Be-In-Be-Out.
-
Reizen met Be-In-Be-Out is een manier om te reizen met de bus in het openbaar vervoer in de regio Zuidoost Brabant. Met Be-In-Be-Out reis je met je mobiele telefoon. Via de app van onze partner mobyyou reis je gemakkelijk met de Hermes bussen van BRAVO. Door de Bluetooth verbinding tussen de bus en je telefoon word je automatisch in- en uitgecheckt zodra de bus gaat rijden. Door het gebruik van de app hoef je dus niet meer in- en uit te checken en kun je heel makkelijk gebruikmaken van het openbaar vervoer: Je loopt gewoon onze bussen in en uit: ervaar het gemak van Just Move
Reizen met "Be-in-Be-Out'
-
Voor het reizen met Be-In-Be-Out hoef je niet meer fysiek in- en uit te checken bij de chauffeur of één van de uitstapdeuren. Dit gebeurt automatisch. Wel zo handig. Zodra je de bus instapt, word je direct ingecheckt en hoort de chauffeur een geluidssignaal en krijgt de chauffeur ook een bericht op de boordcomputer. Mocht dit een keer misgaan kan de chauffeur uiteraard wel om een vervoersbewijs vragen, in dat geval toon je het NOW-scherm in de app.
-
Open de app van mobyyou, daarin kun je een QR-code tonen die gescand kan worden door onze collega’s van service & veiligheid. Deze QR-code wordt automatisch gegenereerd na het inchecken (zie hiervoor het NOW-scherm in je App).
-
Zodra je een bus van Hermes instapt, wordt je direct/automatisch ingecheckt. In de app van mobyyou zie je ook een QR Code zodra je bent ingecheckt. Deze kun je tonen als je gecontroleerd wordt door een service & veiligheid medewerker van Hermes.
-
Zodra je de bus instapt, word je direct ingecheckt en hoort de chauffeur een geluidssignaal en krijgt de chauffeur ook een bericht op de boordcomputer. Mocht dit een keer misgaan kan de chauffeur uiteraard wel om een vervoersbewijs vragen, in dat geval toon je het NOW-scherm in de app.
-
Zodra je de app van mobyyou hebt gedownload en je profiel correct hebt aangemaakt. Na het accepteren van de productvoorwaarden en het privacy statement, ben je lid van de BRAVO Club en ben je klaar om te gaan reizen via Be-In-Be-Out. Je ziet de beschikbare bussen terug in de app en checkt in zodra je één van onze bussen instapt.
Kosten en factuur
-
In het YOU-scherm van de mobyyou app staan je transacties mooi bij elkaar. Als je erop klikt zie je je reisoverzicht per transactie.
-
Op dit moment werkt het betalen via een machtiging die je bij het koppelen van je rekening hebt afgegeven. Dat betekent dat de kosten van je reizen de volgende dag in principe van je rekening afgeschreven worden. Zorg dan ook voor voldoende saldo. Als je gemaakte reizen na herhaaldelijk proberen niet geïncasseerd kunnen worden, dan word je geblokkeerd voor gebruik totdat je aan de betalingsverplichting hebt voldaan.
-
Op dit moment werkt het betalen via een machtiging die je bij het koppelen van je rekening hebt afgegeven. Dat betekent dat het geld de volgende dag in principe van je rekening gehaald wordt. Zorg dan ook voor voldoende saldo. Soms kan het door verwerkingstijd van de bank iets langer duren, dus geen reden tot zorgen.
-
Een geblokkeerd account kan het gevolg zijn van twee oorzaken; bij frauduleus gebruik of als het geld van je reis/reizen niet geïncasseerd kan worden. Dat kan zijn omdat er iets mis is met je rekening, er sprake was van onvoldoende saldo op het moment van de incasso of dat je de transactie hebt gestorneerd. Is dit laatste het geval kun je Be-in-Be-Out weer gebruiken om gemakkelijk te reizen zodra je aan je betalingsverplichting hebt voldaan. Dit regel je simpel en eenvoudig in de app van mobyyou.
-
In het YOU-scherm van de mobyyou app staan je transacties mooi bij elkaar. Als je erop klikt zie je je reisoverzicht per transactie. Dat kan al direct na je reis.
Privacy
-
Je kunt op elk moment 'Be-In-Be-Out’ beëindigen door de app van mobyyou te verwijderen van je telefoon. Hiermee voorkom je dat je na beëindiging van je account nog met de app een busreis maakt. De gegevensverwerking wordt gestopt en alleen nog uitgevoerd om de gemaakte en nog niet geïncasseerde ritten in rekening te brengen. Dit wordt uiteraard volgens procedure rondom de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) uitgevoerd.
-
Dat kan zeker. In het tabblad ‘NOW’ tref je bovenaan de mogelijkheid om de app (tijdelijk) uit te schakelen. Deze is dan niet langer actief. Wel zo handig als je bijvoorbeeld het saldo op je OV-chipkaart nog wilt opmaken.
Tijdens het reizen kan dat niet meer. Doe je dat toch dan heb je geen geldig vervoersbewijs en riskeer je een boete.
-
Je kunt altijd contact opnemen met de klantenservice van mobyyou en Hermes om ervoor te zorgen dat je account (tijdelijk) wordt geblokkeerd. Daarnaast is het altijd verstandig om hier te bekijken of wij deze teruggevonden hebben.
-
Jij. Uiteraard dien je de reisgegevens vanuit jouw telefoon beschikbaar te stellen om met de app te kunnen reizen. Deze zijn alleen bekend bij mobyyou. Er is geen inzicht in jouw profiel door een derde partij (zoals Hermes of jouw bank). Hermes wordt enkel door mobyyou geïnformeerd over de noodzakelijke gegevens om de reis te kunnen factureren (beginpunt, eindpunt). Voor een volledig overzicht en uitleg van het gebruik van jouw gegevens, hebben we een Privacy Statement opgesteld.
-
Nee, zeker niet. Met het reizen met mobyyou loop je de bus binnen en wordt je mobiele telefoon met een persoonlijke versleutelde Bluetooth verbinding verbonden met de bus. De locatie van de bus is bekend. Die verbinding moet je zien als een soort elastiek. Zodra je uitstapt en de bus rijdt weg, knapt het elastiek. Daarmee is de verbinding verbroken en ben je dus uitgecheckt. Er is door het gebruik van Bluetooth geen mogelijkheid om jouw gegevens of locatie te volgen buiten de bus. Hebben we uiteraard ook geen reden toe.
Problemen tijdens de reis
-
Ja. Nadat je de bus verlaten hebt is er geen sprake van verbinding meer en bepaalt de app op basis van de laatst beschikbare verbinding waar je bent uitgestapt. Mocht dit niet overeenkomen met waar je daadwerkelijk bent in- of uitgestapt, kun je contact opnemen met de klantenservice om de daadwerkelijk gemaakte reis te laten registreren.
-
Start of laat de app van mobyyou op de achtergrond draaien vóórdat je de bus instapt. Mocht je dit vergeten zijn, doe dit dan alsnog zo snel mogelijk. Anders heb je geen geldig vervoerbewijs en riskeer je een boete.
-
Indien je telefoon tijdens de reis uitvalt door een lege batterij kan de transactie niet afgerond worden, er is namelijk sprake van een check-in na instap maar er kan geen halte bepaald worden waar je uit bent gestapt. Je kunt contact opnemen met de klantenservice om je daadwerkelijke uitstaphalte te laten registreren. Het eventueel te veel betaalde saldo wordt uiteraard terugbetaald. Let wel, als je gecontroleerd wordt tijdens de reis wanneer je batterij leeg is gegaan beschik je niet over een geldig vervoerbewijs en riskeer je een boete. Ons advies is om dan alsnog in te checken met een OV-chipkaart.
-
Het kan voorkomen dat dit niet lukt. Bijvoorbeeld:
- Het kan wellicht even duren voordat de beacon in de bus je herkend heeft. Wacht even tot de eerstvolgende halte. Als je dan nog geen geldige incheck hebt gerealiseerd, adviseren we je om je telefoon opnieuw op te starten en/of de bluetooth uit en aan te zetten.
- Je hebt een oude versie van Android of iOS op je telefoon. Update in dit geval je telefoon. Je hebt minimaal iOS 14 of Android 8.0 nodig.
- Je gebruikt een oude versie van de app. Update de app naar de meest recente versie.
- Je gebruikt een VPN-verbinding. Schakel deze uit en probeer opnieuw om in te checken.
- Je hebt een betalingsachterstand en bent geblokkeerd. Zorg er dan voor dat deze alsnog betaald wordt via de link in de app van mobyyou. Je kunt dan ook meteen weer gebruik maken van reizen met de app.