Be In Be Out met de mobyyou-app
Klantenservice Mobyyou-app
Hermes werkt voor deze test samen met partner Mobyyou. Zij verzorgen de applicatie, de verbinding en de afhandeling van de transacties. Je kunt bij hen terecht voor alle vragen omtrent het gebruik van de app.Hiervoor kun je contact op nemen met Mobyyou via www.mobyyou.com/customerservice.
Gaat je vraag over onze dienstregeling?
Neem in dat geval contact op met onze klantenservice. Dit kan via onderstaande gegevens:We staan je graag te woord. Je kunt ons bereiken via het telefoonnummer
0800 - 022 22 77
Voor dit nummer betaal je de gebruikelijke belkosten.
Ons team is bereikbaar op:- Maandag tot en met vrijdag 8:00 – 18:00 uur
- Zaterdag 9:00 – 18:00 uur
- Zondag 10:00 - 17:00 uur
Veelgestelde vragen
Hieronder tref je het antwoord op de meeste vragen. Mocht je onverhoopt geen antwoord vinden verwijzen wij je graag naar onze klantenservice. Heb je een technische vraag omtrent de Mobyyou-app, verzoek wij je om direct met Mobyyou contact op te nemen via www.mobyyou.com/customerserviceAlgemeen
-
We onderzoeken continu of we verbeteringen kunnen doorvoeren, ook voor het toevoegen van kortingsproducten. Op dit moment is een kortingsproduct niet beschikbaar. Zodra dit beschikbaar komt zullen we hier meer informatie over geven.
Wel doen we gelijktijdig een pilot met 200 studenten en hun Studenten OV-reisrecht.
-
Ja en nee. De prijs is gelijk aan het reizen met een OV-chipkaart, dus is het niet duurder of goedkoper. Wel ben je zeker goedkoper uit dan wanneer je een kaartje via de chauffeur koopt. Tevens kan iedere nieuwe mobyyou gebruiker gebruikmaken van het introductieaanbod waarmee de eerste 5 ritten gratis zijn. Dit wordt automatisch geactiveerd na het doorlopen van je registratie.
-
Je kunt in de bussen van Hermes/BRAVO op lijnen 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407 en 408 reizen met Be-In-Be-Out. Bij goed gevolg worden er meer lijnen toegevoegd.
-
Reizen met Be-In-Be-Out is een nieuwe manier om te reizen met de bus in het openbaar vervoer in de regio Eindhoven. Met Be-In-Be-Out reis je met je mobiele telefoon. Via de app van onze partner mobyyou reis je gemakkelijk met de Hermes bussen van BRAVO. Door de Bluetooth verbinding tussen de bus en je telefoon word je automatisch in- en uitgecheckt zodra de bus gaat rijden. Door het gebruik van de app hoef je dus niet meer in- en uit te checken en kun je heel makkelijk gebruikmaken van het openbaar vervoer: Je loopt gewoon onze bussen in en uit: ervaar het gemak van Just Move
-
- Met de app van mobyyou loop je gewoon onze bussen in en uit. Een OV-chipkaart is niet nodig, ook hoef je geen fysieke check-in te doen bij de validator.
- In- en uitchecken is verleden tijd, lekker makkelijk.
- Geen zorgen of je voldoende saldo hebt geladen
- Direct inzicht in je reiskosten
- Bedien desgewenst de stopknop via je mobiel
Over de pilot
-
Je kunt meedoen met Be-in-Be-Out door de app van mobyyou te downloaden in de Apple Appstore of Google Play Store. Als je de app voor de eerste keer start word je gevraagd je profiel aan te maken. Deze is vereist om verbinding te kunnen maken met onze bussen.
-
Deze proefperiode kent een open einde. Door klein te beginnen leren we de sterke en zwakke punten van deze nieuwe technologie. We zetten sinds juni 2022 dagelijks stappen om de kwaliteit te bewaken en waar nodig door te ontwikkelen. Mocht er een einde aan deze proefperiode komen informeren we alle gebruikers over wat dit precies betekent en laten we weten of je daarna nog steeds met Be-In-Be-Out gebruik kan maken van het openbaar vervoer in Eindhoven.
-
Reizen met het openbaar vervoer wordt in de toekomst steeds makkelijker. Om dit mogelijk te maken testen we diverse nieuwe technologieën en betaalmethodes. Dit doen we graag samen met onze reizigers. Na de pilot op buslijnen 407 en 408 gaan we ervaren of reizigers de nieuwe betaalmethode van Be-In-Be-Out op grotere schaal adopteren en waarderen. Op basis van grootschalig onderzoek onder onze reizigers kwam duidelijk naar voren dat men graag meer gemak wil ervaren rondom het in- en uitchecken in de bus. Be-in-Be-Out is ons antwoord op de wens.
-
Voor deelname aan de pilot is het nodig om de app van mobyyou te downloaden en je zelf aan te melden voor de BRAVO Club.
-
Nee, tenzij je dit uiteraard wilt. Feedback en ideeën zijn altijd welkom! Voorafgaand aan de pilot in de zomer hebben wij met een select aantal deelnemers in onze bussen marktonderzoek gedaan. We zochten hiervoor uiteraard reizigers die vaak met onze 400-lijnen reisden. Wil je actief betrokken zijn bij de ontwikkeling van Be-in-Be-out? Dan kun je hier uiteraard altijd aan meedoen. Je kunt je hiervoor aanmelden door een e-mailbericht te sturen aan mobyyou@connexxion.nl.
Reizen met "Be-in-Be-Out'
-
Voor het reizen met Be-In-Be-Out hoef je niet meer fysiek in- en uit te checken bij de validator. Dit gebeurt automatisch. Wel zo handig.
Zodra de bus gaat rijden krijg niet alleen jij een bericht dat je ingecheckt bent, maar de chauffeur ook.
Zodra je een bus op één van de buslijnen 400 tot en met 408 instapt toon je jouw vervoerbewijs aan de chauffeur in de bus (zie hiervoor het NOW-scherm in de App). Zodra de bus zo’n 100 meter heeft gereden, word je automatisch ingecheckt. In de app van mobyyou zie je ook een QR Code zodra je bent ingecheckt.
Deze kun je tonen als je gecontroleerd wordt door een service & veiligheid medewerker van Hermes.
Vanaf midden december zijn de bussen ook ingesteld om ook een geluidssignaal bij binnenkomst te geven dat je een geldig reisrecht hebt. Wel zo fijn voor jou en de chauffeur. Dat gaan we uitvoerig testen zodat je uiteindelijk je telefoon helemaal niet meer uit je zak of tas hoeft te halen.
-
Open de app van mobyyou, daarin kun je een QR-code tonen die gescand kan worden door onze collega’s van service & veiligheid. Deze QR-code wordt automatisch gegenereerd na het inchecken (zie hiervoor het NOW-scherm in je App). Onze collega’s kunnen je vanzelfsprekend helpen mocht je de QR-code niet kunnen terugvinden.
-
Zodra je een bus op één van de buslijnen 400 tot en met 408 instapt toon je jouw vervoerbewijs aan de chauffeur in de bus (zie hiervoor het NOW-scherm in de App). Zodra de bus zo’n 100 meter heeft gereden, word je automatisch ingecheckt. In de app van mobyyou zie je ook een QR Code zodra je bent ingecheckt. Deze kun je tonen als je gecontroleerd wordt door een service & veiligheid medewerker van Hermes.
Vanaf midden december zijn de bussen ook ingesteld om ook een geluidssignaal bij binnenkomst te geven dat je een geldig reisrecht hebt. Wel zo fijn voor jou en de chauffeur. Dat gaan we uitvoerig testen zodat je uiteindelijk je telefoon helemaal niet meer uit je zak of tas hoeft te halen.
-
Bij het instappen toon je je reisrecht aan de chauffeur (vanuit het NOW-scherm). Na vertrek volgt jouw daadwerkelijke incheck en ontvangt de chauffeur een melding van iedere instappende reiziger met de services van Be-In-Be-Out.
Vanaf midden december zijn de bussen ook ingesteld om ook een geluidssignaal bij binnenkomst te geven dat je een geldig reisrecht hebt. Wel zo fijn voor jou en de chauffeur. Dat gaan we uitvoerig testen zodat je uiteindelijk je telefoon helemaal niet meer uit je zak of tas hoeft te halen.
-
Zodra je de app van mobyyou hebt gedownload en je hebt je profiel correct aangemaakt kun je, je aanmelden voor de BRAVO Club. Na het accepteren van de productvoorwaarden en het privacy statement, ben je lid van de BRAVO Club en ben je klaar om te gaan reizen via Be-In-Be-Out.
Kosten en factuur
-
In het YOU-scherm van de mobyyou app staan je transacties mooi bij elkaar. Als je erop klikt zie je je reis bonnetje per transactie.
-
Op dit moment werkt het betalen via een machtiging die je bij het koppelen van je rekening hebt afgegeven. Dat betekent dat de kosten van je reizen de volgende dag in principe van je rekening afgeschreven worden. Zorg dan ook voor voldoende saldo. Als je gemaakte reizen na herhaaldelijk proberen niet geïncasseerd kunnen worden, dan word je geblokkeerd voor gebruik totdat je aan de betalingsverplichting hebt voldaan.
-
Op dit moment werkt het betalen via een machtiging die je bij het koppelen van je rekening hebt afgegeven. Dat betekent dat het geld de volgende dag in principe van je rekening gehaald wordt. Zorg voor voldoende saldo. Als je gemaakte reizen na herhaaldelijk proberen niet geïncasseerd kunnen worden, dan word je geblokkeerd voor gebruik totdat je aan de betalingsverplichting hebt voldaan.
-
Een geblokkeerd account kan het gevolg zijn van twee oorzaken; bij frauduleus gebruik of als het geld van je reis/reizen niet geïncasseerd kan worden. Dat kan zijn omdat er iets mis is met je rekening, er sprake was van onvoldoende saldo op het moment van de incasso of dat je de transactie hebt gestorneerd. Is dit laatste het geval kun je Be-in-Be-Out weer gebruiken om gemakkelijk te reizen zodra er aan je betalingsverplichting is voldaan.
-
In het YOU-scherm van de mobyyou app staan je transacties mooi bij elkaar. Als je erop klikt zie je je reis bonnetje per transactie. Dat kan al direct na je reis.
Privacy
-
Je kunt op elk moment 'Be-In-Be-Out’ beëindigen door de app van mobyyou te verwijderen van je telefoon. Hiermee voorkom je dat je na beëindiging van je account nog met de app een busreis maakt. De gegevensverwerking wordt gestopt en alleen nog uitgevoerd om de gemaakte en nog niet geïncasseerde ritten in rekening te brengen. Dit wordt uiteraard volgens procedure rondom de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) uitgevoerd.
-
Dat kan zeker. In het tabblad ‘NOW’ tref je bovenaan de mogelijkheid om de app tijdelijk uit te schakelen. Deze is dan niet langer actief. Wel zo handig als je bijvoorbeeld het saldo op je OV-chipkaart nog wilt opmaken.
Tijdens het reizen kan dat niet meer. Doe je dat toch dan heb je geen geldig vervoersbewijs en riskeer je een boete.
-
Je kunt altijd contact opnemen met de klantenservice van mobyyou en Hermes om ervoor te zorgen dat je account (tijdelijk) wordt geblokkeerd. Daarnaast is het altijd verstandig om hier te bekijken of wij deze teruggevonden hebben.
-
De gegevens die jij vanuit jouw telefoon beschikbaar stelt om met de app te kunnen reizen, zijn alleen bekend bij mobyyou. Mobyyou informeert Hermes alleen over de noodzakelijke gegevens om de reis te kunnen factureren (beginpunt, eindpunt).
Voor een volledig overzicht en uitleg van het gebruik van jouw gegevens, hebben we een Privacy Statement opgesteld.
-
Nee, zeker niet. Met het reizen met mobyyou loop je de bus binnen en wordt je mobiele telefoon met een persoonlijke versleutelde verbinding verbonden met de bus. De locatie van de bus is bekend. Die verbinding moet je zien als een soort elastiek. Zodra je uitstapt en de bus rijdt weg, knapt het elastiek. Daarmee is de verbinding verbroken en ben je dus uitgecheckt. Je wordt dus niet gevolgd.
Problemen tijdens de reis
-
Ja. Nadat je de bus verlaten hebt is er geen sprake van verbinding meer en bepaalt de app op basis van de laatst beschikbare verbinding waar je bent uitgestapt. Mocht dit niet overeenkomen met waar je daadwerkelijk bent in- of uitgestapt, kun je contact opnemen met de klantenservice om de daadwerkelijk gemaakte reis te laten registreren.
-
Start of laat de app van mobyyou op de achtergrond draaien vóórdat je de bus instapt. Zodra je bent ingecheckt ontvang je een QR-code. Mocht je dit vergeten zijn, doe dit dan alsnog zo snel mogelijk. Anders heb je geen geldig vervoerbewijs en riskeer je een boete.
-
Indien je telefoon tijdens de reis uitvalt door een lege batterij kan de transactie niet afgerond worden, er is namelijk sprake van een check-in na instap maar er kan geen halte bepaald worden je uit bent gestapt. Net zoals bij een gemiste check-out met de OV -chipkaart wordt er in dat geval € 4,00 in rekening gebracht. Je kunt contact opnemen met de klantenservice om je daadwerkelijke uitstaphalte te laten registreren. Het eventueel teveel betaald saldo wordt uiteraard terugbetaald. Let wel, als je gecontroleerd wordt tijdens de reis wanneer je batterij leeg is gegaan beschik je niet over een geldig vervoerbewijs en riskeer je een boete. Ons advies is om dan alsnog in te checken met een OV-chipkaart.
-
Het kan voorkomen dat dit niet lukt. Bijvoorbeeld:
- Het kan wellicht even duren voordat de beacon in de bus je herkend heeft. Wacht even tot de eerstvolgende halte. Als je dan nog geen geldige incheck hebt gerealiseerd, adviseren we je om je telefoon opnieuw op te starten en/of de bluetooth uit en aan te zetten.
- Je hebt een oude versie van Android of iOS op je telefoon. Update in dit geval je telefoon. Je hebt minimaal iOS 14 of Android 8.0 nodig.
- Je gebruikt een oude versie van de app. Update de app naar de meest recente versie.
- Je gebruikt een VPN-verbinding. Schakel deze uit en probeer opnieuw om in te checken.
- Je hebt een betalingsachterstand en bent geblokkeerd. Zorg er dan voor dat deze alsnog betaald wordt via de link in de app van mobyyou. Je kunt dan ook meteen weer gebruik maken van reizen met de app.