Pilot: Be In Be Out
Klantenservice Mobyyou-app
Hermes werkt voor deze test samen met partner Mobyyou. Zij verzorgen de applicatie, de verbinding en de afhandeling van de transacties. Je kunt bij hen terecht voor alle vragen omtrent het gebruik van de app.Hiervoor kun je contact op nemen met Mobyyou via www.mobyyou.com/customerservice.
Gaat je vraag over onze dienstregeling?
Neem in dat geval contact op met onze klantenservice. Dit kan via onderstaande gegevens:We staan je graag te woord. Je kunt ons bereiken via het telefoonnummer
0800 - 022 22 77
Voor dit nummer betaal je de gebruikelijke belkosten.
Ons team is bereikbaar op:- Maandag tot en met vrijdag 8:00 – 18:00 uur
- Zaterdag 9:00 – 18:00 uur
- Zondag 10:00 - 17:00 uur
Veelgestelde vragen
Hieronder tref je het antwoord op de meeste vragen. Mocht je onverhoopt geen antwoord vinden verwijzen wij je graag naar onze klantenservice. Heb je een technische vraag omtrent de Mobyyou-app, verzoek wij je om direct met Mobyyou contact op te nemen via www.mobyyou.com/customerserviceAlgemeen
-
Dit zal in de toekomst zeker mogelijk worden, Met het vaste reistarief van € 1,00 per rit kan het uiteraard voordeliger zijn dan wanneer je met bijvoorbeeld de Brabant Dalurenkorting reist. Let wel, dit vaste reistarief is tijdelijk.
-
Tijdens de pilot hanteren we een speciaal/tijdelijk actietarief van € 1,00 waarmee je als deelnemer van de proef goedkoper reist dan met OV-chipkaart of via en kaartje bij de chauffeur. Daarnaast kun je gebruikmaken van het introductieaanbod waarmee de eerste 5 ritten gratis zijn.
-
Je kunt in de bussen van Hermes/BRAVO op lijn 407 en 408 tussen Eindhoven Station en de High Tech Campus en vice versa reizen met Be-In-Be-Out. Later wordt er bekeken of er meer lijnen kunnen worden toegevoegd.
-
Reizen met Be-In-Be-Out is een nieuwe manier om te reizen met de bus in het openbaar vervoer in de regio Eindhoven. Met Be-In-Be-Out reis je met je mobiele telefoon. Door herkenning van je mobiele telefoon op basis van bluetooth technologie word je herkent bij het instappen en uitstappen van de bus. Via de App van onze partner Mobyyou reis je gemakkelijk met de bussen van BRAVO. Door het gebruik van de App hoef je niet meer in- en uit te checken en kun je heel makkelijk gebruikmaken van het openbaar vervoer: Je loopt gewoon onze bussen in en uit: ervaar het gemak van Just Move
-
- Met de App van Mobyyou loop je gewoon onze bussen in en uit. Een OV-Chipkaart is niet nodig, ook hoef je geen fysieke check-in te doen.
- In- en uitchecken is verleden tijd, lekker makkelijk.
- Geen zorgen of je voldoende saldo hebt
- Direct inzicht in je reiskosten
- Bedien de stopknop via je mobiel
Over de pilot
-
Je kunt meedoen als je de App van Mobyyou download in de App of Google Play Store. Als je de app voor de eerste keer start word je gevraagd je profiel aan te maken. Deze is vereist om verbinding te kunnen maken met onze bussen.
-
De pilot eindigt waarschijnlijk tegen het einde van 2022. Voor het einde van de pilot informeren we je over welke keuze wij dienen te maken en laten we weten of je daarna nog steeds met Be-In-Be-Out gebruik kan maken van het openbaar vervoer in Eindhoven.
-
Reizen met het openbaar vervoer wordt in de toekomst steeds makkelijker. Om dit mogelijk te maken testen we diverse nieuwe technologieën en betaalmethodes. Dit doen we graag samen met onze reizigers. Tijdens de pilot testen we of reizigers de nieuwe betaalmethode van Be-In-Be-Out adopteren en waarderen en of het gemak biedt voor de gebruikers.
-
Tijdens de pilot willen we onderzoeken wat onze reizigers vinden van het reizen via Be-In-Be-Out. Als de deelnemers aan de pilot positief zijn gaan we bekijken of we deze manier van reizen kunnen uitbreiden binnen Connexxion/Transdev.
-
Voor deelname aan de pilot is het nodig om de App van Mobyyou te downloaden en je zelf aan te melden voor de BRAVO Club.
Reizen met "Be-in-Be-Out'
-
Voor het reizen met Be-In-Be-Out hoef je niet meer fysiek in- en uit te checken. Dit gebeurt automatisch. Wel zo handig.
Zodra de bus gaat rijden krijg niet alleen jij een bericht dat je ingecheckt bent, maar de chauffeur ook.
-
Open de App van Mobyyou, daarin kun je een QR code tonen die gescand kan worden door onze collega’s van service & veiligheid. Deze QR code wordt automatisch gegenereerd na het inchecken. Onze collega’s kunnen je vanzelfsprekend helpen mocht je de QR code niet kunnen terugvinden.
-
Zodra je een bus op de buslijn 407-408 instapt toon je jouw vervoerbewijs aan de chauffeur in de bus (zie hiervoor het NOW scherm in de App). Zodra de bus zo’n 100 meter heeft gereden, wordt je automatisch ingecheckt. In de App van Mobyyou zie je ook een QR-code. Deze kun je tonen als je gecontroleerd wordt door een service & veiligheid medewerker van Hermes.
-
De chauffeur ontvangt een melding van iedere instappende reiziger met de services van Be-In-Be-Out.
-
Zodra je de App van Mobyyou hebt gedownload en je hebt je profiel correct aangemaakt kun je, je aanmelden voor de BRAVO Club. Na het accepteren van de productvoorwaarden en het privacy statement, ben je lid van de BRAVO Club en ben je klaar om te gaan reizen via Be-In-Be-Out
Kosten en factuur
-
In het YOU scherm van de Mobyyou App staan je transacties mooi bij elkaar. Als je erop klikt zie je je reis bonnetje per transactie.
-
De kosten van jouw gemaakte ritten worden aan het einde van iedere dag van je bankrekening afgeschreven.
-
Op dit moment werkt het betalen via een machtiging die je bij het koppelen van je rekening hebt afgegeven. Dat betekent dat het geld de volgende dag in principe van je rekening gehaald wordt. Zorg voor voldoende saldo. Als namelijk na herhaaldelijk proberen het er niet af gehaald kan worden, dan moeten we je blokkeren totdat je aan je betalingsverplichting hebt voldaan.
-
Je account wordt geblokkeerd als we het geld van je reis niet kunnen innen. Dat kan zijn omdat er iets mis is met je rekening, onvoldoende saldo of dat je gestorneerd hebt. Pas als je aan je betalingsverplichting voldaan hebt kan je weer Mobyyou gebruiken om gemakkelijk te reizen.
-
Je kunt de kosten direct na je reis inzien in de BRAVO Club omgeving.
Privacy
-
Je kunt op elk moment 'Be-In-Be-Out’ beëindigen door de App van Mobyyou te verwijderen van je telefoon. Hiermee voorkom je dat je na beëindiging van je account nog met de app een busreis maakt. De gegevensverwerking wordt gestopt en alleen nog uitgevoerd om de gemaakte en nog niet geïncasseerde ritten in rekening te brengen. Als dat is gelukt worden je gegevens volgens de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) nog bewaard voor maximaal 18 maanden, voordat ze definitief verwijderd worden.
-
Nee, een service & veiligheid medewerker kan alleen checken of je reist met een geldig vervoerbewijs door het scannen van de QR-code in de App van Mobyyou.
-
Dat kan zeker. In het tabblad ‘NOW’ tref je bovenaan de mogelijkheid om de app tijdelijk uit te schakelen. Deze is dan niet langer actief. Wel zo handig als je bijvoorbeeld het saldo op je OV-Chipkaart nog wilt opmaken.
-
Je kunt altijd contact opnemen met de klantenservice van Mobyyou en Hermes om ervoor te zorgen dat je account wordt geblokkeerd. Daarnaast is het altijd verstandig om hier te bekijken of wij deze teruggevonden hebben.
-
De gegevens die jij vanuit jouw telefoon beschikbaar stelt om met de app te kunnen reizen, zijn alleen bekend bij Mobyyou. Mobyyou informeert Hermes alleen over de noodzakelijke gegevens om de reis te kunnen factureren (beginpunt, eindpunt).
Voor een volledig overzicht en uitleg van het gebruik van jouw gegevens, hebben we een Privacy Statement opgesteld.
Problemen tijdens de reis
-
Tijdens de pilot maken we (in eerste instantie) gebruik van een vast tarief van € 1,00. Hierdoor is je reisrelatie van in- en uitstaphalte nog niet cruciaal voor de prijsstelling.
Heb je een vraag die niet in dit overzicht staat dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice via deze pagina. Ook natuurlijk fijn om een complimentje door te geven!
-
Start of laat de App van Mobyyou op de achtergrond draaien vóórdat je de bus instapt. Zodra je bent ingecheckt ontvang je een QR code. Mocht je dit vergeten zijn, doe dit dan alsnog zo snel mogelijk. Anders heb je geen geldig vervoerbewijs en riskeer je een boete.
-
Tijdens de pilot hanteren we een vast tarief van € 1,00. Dit betekent dat we altijd dit tarief zullen incasseren na inchecken. Echter als je gecontroleerd wordt en je beschikt niet over een geldig vervoerbewijs (door en lege batterij) riskeer je een boete. Ons advies is om dan alsnog in te checken met een OV-Chipkaart.
-
Het kan voorkomen dat dit niet lukt. Bijvoorbeeld:
- Het kan wellicht even duren voordat de beacon in de bus je herkent heeft. Wacht even tot de eerstvolgende halte. Als je dan nog geen geldige incheck hebt gerealiseerd, adviseren we je om je telefoon opnieuw op te starten en/of de bluetooth uit en aan te zetten.
- Je hebt een oude versie van Android of iOS op je telefoon. Update in dit geval je telefoon. Je hebt minimaal iOS 15 of Android 8.0 nodig.
- Je gebruikt een oude versie van de app. Update de app naar de meest recente versie.
- Je hebt een betalingsachterstand. Check of je laatste factuur is betaald en of dit niet kon worden geïnd door onvoldoende saldo. Zorg er dan voor dat deze alsnog betaald wordt door contact op te nemen met de klantenservice van mobyyou. Je kunt dan ook meteen weer gebruik maken van reizen met de app.