Er geldt een aangepaste dienstregeling in verband met het coronavirus. Reis met OV-chipkaart of koop vooraf je kaartje.

Waardering voor OV blijft stijgen

Reizigers waarderen het Nederlandse openbaar vervoer met een 7,8 als landelijk gemiddelde. Dat blijkt uit de jaarlijkse OV-Klantenbarometer. De tevredenheid van de reizigers stijgt de laatste jaren elke keer. In 2018 was het gemiddelde rapportcijfer nog een 7,7. Hermes wordt door reizigers in Zuidoost Brabant gewaardeerd met een 7,8.
Elk jaar gaan onderzoekers zelf op reis met het openbaar vervoer om reizigers te vragen naar hun waardering voor het OV. Daarbij worden reizigers gevraagd naar hun tevredenheid over onder meer stiptheid, gastvrijheid, netheid en frequentie. Naast een landelijk cijfer leidt dit ook tot rapportcijfers per vervoerder en per vervoersgebied.

De waardering voor Hermes in Zuidoost Brabant is ten opzichte van vorig jaar gestegen met 0,2 naar een 7,8. Op het gebied van stiptheid en reissnelheid scoort Hermes beter dan in 2018. Ook het klimaat, de reisinformatie en het geluid in het voertuig worden beter gewaardeerd dan in 2018. Datzelfde geldt voor de veiligheid in het algemeen en op de halte.

In totaal hebben het afgelopen jaar 103.460 reizigers tijdens 7.070 ritten de vragenlijst met ruim 30 vragen ingevuld. Het onderzoek is uitgevoerd door Goudappel Coffeng, in opdracht van kennisplatform CROW-KpVV. Kijk voor alle onderzoekscijfers op http://www.crow.nl/ov-klantenbarometer2019