Let op: OV-staking op 11 september tussen 04.00 en 08.00 uur. Lees hier meer!

Reizen met een e-ticket

E-tickets zijn kaartjes die je online via onze website koopt en toegestuurd krijgt via een e-mail. Je kunt het toegestuurde digitale bestand printen of tonen op je smartphone. De barcode moet scanbaar zijn om als vervoersbewijs te dienen.

Hoe werkt het reizen met een e-ticket?

Inchecken

Op het e-ticket staat een barcode, met deze barcode moet je altijd inchecken in elke bus.
  1. Houd de barcode voor de scanner bij de chauffeur (zie foto rechts) om in te checken.
  2. Hier schijnt een rood lichtje, zorg ervoor dat deze in het midden van de barcode staat.
  3. De scanner geeft een geluidssignaal om aan te geven dat het inchecken is gelukt.
Let op: als je het e-ticket op je smartphone toont, zet de helderheid van je scherm dan zo hoog mogelijk. 

Meer informatie over in- en uitchecken met een barcode
 

Neem een geldig legitimatiebewijs mee

Neem altijd het e-ticket én een geldig identiteitsbewijs mee als je gaat reizen. Je bent verplicht beide te tonen bij controle in de bus. De datum op je E-ticket moet overeenkomen met je daadwerkelijke reisdatum. De volgende legitimatiebewijzen zijn geldig bij Connexxion:
  • Paspoort;
  • Rijbewijs;
  • Gemeentelijke- of Europese identiteitskaart;
De identificatieplicht in het OV geldt voor iedereen van 12 jaar en ouder.
Als je meer dan 1 ticket koopt is de legitimatie van de hoofdboeker verplicht wiens naam op alle e-ticket staat.

Aankoop en bevestigingsmail

Op onze website kun je een e-ticket aanschaffen. Als je de gegevens hebt ingevuld en gecontroleerd, kun je betalen via iDeal, VISA, Mastercard (alleen creditcard), American Express, Sofort Banking of Bancontact. 
Na de betaling ontvang je binnen enkele minuten het e-ticket in je e-mail. Soms wordt de e-mail als spam gezien, controleer dus ook je ongewenste e-mails.

Heb je de e-mail met je e-ticket(s) niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij kunnen nagaan of de bestelling goed is verlopen en de mail met het e-ticket eventueel opnieuw toesturen.

Het verkeerde e-ticket gekocht?

Wij kunnen een e-ticket helaas niet restitueren of de gegevens erop wijzigen.