Openbaar Vervoer Zuidoost Brabant opnieuw beoordeeld met een 7,8!

In dit onderzoek staan verschillende thema's centraal, waaronder het begin van de reis, het voertuig, reisinformatie, betaalgemak, klantvriendelijkheid van onze chauffeurs en verschillende sociale veiligheidsaspecten.
Hermes is dan ook verheugd over het positieve oordeel van haar reizigers en wil hen dan ook bedanken voor het vertrouwen. Al onze medewerkers werken iedere dag hard om tienduizenden reizigers op hun bestemming te krijgen en deze reizigerswaardering geeft dit extra glans.
Highlights en verbeterpunten
In de resultaten komt naar voren dat de klantvriendelijkheid en rijstijl van onze chauffeurs als zeer goed wordt beoordeeld. Het betaalgemak in de bus scoort zeer hoog en ook zien we een hogere waardering op het aspect van sociale veiligheid.Gebruiksgemak OVpay
De betaalpas is inmiddels niet meer weg te denken als vervoersbewijs in de bus, maar liefst 19% van alle reizigers maakte er in 2024 gebruik van. Het betaalgemak in onze bussen werd dan ook met een 8,5 beoordeeld.
Verbeterpunten
Er zijn altijd zaken die voor verbetering vatbaar zijn, zo is de informatievoorziening bij vertraging of andere problemen een aandachtspunt, naast dat de drukte in onze bussen (met name in de ochtendspits) een duidelijk verbeterpunt is volgens de ondervraagde reizigers.
Meer weten?
Wil je meer weten over de resultaten van 2024? Kennisplatform CROW heeft de belangrijkste landelijke resultaten voor je gebundeld in het hoofdrapport.Op de website www.ov-klantenbarometer.nl vind je een dashboard waar je alle cijfers en thema's kunt terugvinden voor Zuidoost Brabant en alle andere delen van het land.