• Ga naar de content
  • Ga naar het menu
  • Ga naar de footer
  • Webshop
    Webshop
  • Menu
  • Dit is het Transdev logo
    • Engels EN
  • Webshop
Dit is het Hermes logo
Account aanmaken


  • Alles over onze routes
    • Haltes en tijden

      Zoek een lijnennetkaart, de dienstregeling van je buslijn of de vertrektijden bij een halte.

    • Vervoersmiddelen

      Naast de reguliere buslijnen heb je nog meer soorten vervoer om van A naar B te reizen.

    • Reisinspiratie

      Bekijk alle leuke evenementen en bezienswaardigheden in Zuidoost-Brabant!

  • Alle reisinformatie
    • Reisplanner

      Uitleg hoe je makkelijk je reis van A naar B kan plannen met onze reisplanner

    • @Transdev app

      Plan eenvoudig je route van A naar B met trein, bus, tram, metro of (veer)pont in heel Nederland!

    • Onderweg

      Wij proberen je als reiziger onderweg zoveel mogelijk van belangrijke reisinformatie te voorzien.

    • Reisregels

      Om te zorgen dat iedereen de reis als veilig en prettig ervaart, zetten we de reisregels op een rij.

    • Reizen met een beperking

      Ben je afhankelijk van een rolstoel, slechtziend of blind of als begeleider mee? Bekijk de mogelijkheden.

    • In de bus

      Wat mag je meenemen, welke faciliteiten bieden we en welke regels gelden er in de bus?

  • Alles over vervoerbewijzen
    • Abonnementen

      Er zijn verschillende soorten abonnementen voor wie regelmatig reist. Wat is voor jou het meest geschikt?

    • Kaartjes en e-tickets

      Er zijn losse kaartjes beschikbaar via de webshop, de Trandev app of in de bus.

    • OVpay

      Check in en uit met je betaalpas, creditcard, OV-pas of met de betaalapp op je telefoon.

    • OV-chipkaart

      Met deze kaart betaal je in Nederland voor je reis met alle vormen van Openbaar Vervoer: bus, trein, tram of metro.

    • Transdev Flex

      Met Transdev Flex betaal je je openbaar vervoerkosten achteraf. Je reist eenvoudig met al het OV door heel Nederland zonder saldo op je OV-chipkaart!

    • Aanbiedingen

      Lees meer over acties rondom evenementen, speciale dagen of een andere campagne.

    • Zakelijk reizen

      Hermes maakt het je makkelijk om een aantrekkelijke werkgever te zijn. Ook jouw mobiliteit lekker op de rit krijgen? Wij staan voor je klaar.

  • Alles over klantenservice
    • Hermes OV-Servicepunt

      Onze collega's staan je graag te woord in onze kiosk op het centraal Station van Eindhoven.

    • Veelgestelde vragen

      Kom je er niet uit? Kijk naar onze veelgestelde vragen.

    • Gevonden voorwerpen (iLost)

      Iets verloren in één van onze voertuigen? We helpen je graag om jouw eigendom weer terug te vinden.

    • Geld terugvragen

      Rit uitgevallen? Vergeten uit te checken? Iets anders gebeurd? Kijk of je recht hebt op geldteruggave.

    • Contact

      Neem contact met ons op.

    • Klachten of complimenten

      Heb je een klacht, tip of compliment over onze dienstverlening? We helpen je graag verder.

MijnHermes


Account aanmaken

Klantenservice

  • Veelgestelde vragen
  • Geld terugvragen
  • Klachten
  • Gevonden voorwerpen
  • Contact
Klantenservice
Klachten

Klachten

Heb je een klacht, tip of compliment over onze dienstverlening? Onze klantenservice-medewerkers helpen je graag verder.
Klachtenformulier
Voor complimenten of tips kun je gebruik maken van ons contactformulier.

Afhandeltermijn

Wij streven ernaar om zo snel en zorgvuldig mogelijk op jouw klacht te reageren. Wij hanteren een uiterlijke afhandelingstermijn van 10 werkdagen. Bij de behandeling wordt hoor en wederhoor toegepast, uiteraard op vertrouwelijke wijze.

Klacht niet naar tevredenheid afgehandeld?

Ben je het oneens met de uitkomst van de behandeling van jouw klacht? Dan kun je jouw geschil met Hermes voorlegggen aan:

  • Klachtenloket Openbaar Vervoer
  • Geschillencommissie Openbaar Vervoer
  • Inspectie Leefomgeving en Transport

Klachtenloket Openbaar Vervoer

Sinds 1 januari 2023 kunt u terecht bij het Klachtenloket Openbaar Vervoer met klachten waar u met de betreffende vervoerder, in dit geval Hermes, niet uit komt. Voorheen waren deze taken ondergebracht bij de OV Ombudsman.

De medewerkers van het klachtenloket kijken naar uw klacht of vraag en geven u advies over welke stappen u het best kunt zetten. Mocht de klacht niet worden opgelost bij het Klachtenloket, dan kan een geschil op laagdrempelige wijze worden ingediend bij de Geschillencommissie Openbaar Vervoer.

Geschillencommissie Openbaar Vervoer

Lukt het niet om samen met het Klachtenloket OV tot een gewenste oplossing te komen of wenst u geen gebruik te maken van het Klachtenloket dan kunt u ervoor kiezen om uw klacht of geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie. Deze commissie lost geschillen op door middel van een bindende uitspraak.

Om uw klacht door deze commissie in behandeling te laten nemen betaalt u klachtengeld. Het klachtengeld van deze commissie bedraagt: € 27,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt.

Heb je een klacht over een van onze andere merken?

Dan kun je gebruik maken van het klachtenformulier van het desbetreffende merk:

  • Klachtenformulier Breng
  • Klachtenformulier Transdev
  • Klachtenservice Connexxion
  • Direct naar

    • Dienstregelingen
    • Actuele reisinformatie
    • Storingen en omleidingen
  • Meer Hermes

    • Over ons
    • Duurzaamheid
    • Buschauffeur worden?
    • Werken bij
  • Vervoerbewijzen

    • Abonnementen
    • Kaartjes / e-tickets
    • OVpay
    • Resellers
  • Klantenservice

    • Gevonden voorwerpen
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Nieuws
Hermes voor jou in beweging in Zuidoost-Brabant en Veluwe-Zuid.

  • Ga naar Connexxion homepage
  • Ga naar Bravo Homepage
  • Ga naar RRReis.nl

  • Disclaimer
  • Cookies
  • Privacy
  • Voorwaarden
©2025 Transdev Nederland
Voor een goed werkende website maken wij gebruik van cookies en daarvoor hebben wij jouw toestemming nodig. Lees meer over ons cookiebeleid.