Klantenservice
Klachten
Afhandeltermijn
Wij streven ernaar om zo snel en zorgvuldig mogelijk op jouw klacht te reageren. Wij hanteren een uiterlijke afhandelingstermijn van 10 werkdagen. Bij de behandeling wordt hoor en wederhoor toegepast, uiteraard op vertrouwelijke wijze.Klacht niet naar tevredenheid afgehandeld?
Ben je het oneens met de uitkomst van de behandeling van jouw klacht? Dan kun je jouw geschil met Hermes voorlegggen aan:Klachtenloket Openbaar Vervoer
Sinds 1 januari 2023 kunt u terecht bij het Klachtenloket Openbaar Vervoer met klachten waar u met de betreffende vervoerder, in dit geval Hermes, niet uit komt. Voorheen waren deze taken ondergebracht bij de OV Ombudsman.
De medewerkers van het klachtenloket kijken naar uw klacht of vraag en geven u advies over welke stappen u het best kunt zetten. Mocht de klacht niet worden opgelost bij het Klachtenloket, dan kan een geschil op laagdrempelige wijze worden ingediend bij de Geschillencommissie Openbaar Vervoer.
Geschillencommissie Openbaar Vervoer
Lukt het niet om samen met het Klachtenloket OV tot een gewenste oplossing te komen of wenst u geen gebruik te maken van het Klachtenloket dan kunt u ervoor kiezen om uw klacht of geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie. Deze commissie lost geschillen op door middel van een bindende uitspraak.
Om uw klacht door deze commissie in behandeling te laten nemen betaalt u klachtengeld. Het klachtengeld van deze commissie bedraagt: € 27,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt.