• Ga naar de content
  • Ga naar het menu
  • Ga naar de footer
  • Webshop
    Webshop
  • Menu
  • Dit is het Transdev logo
    • Engels EN
    • Duits DE
  • Webshop
Dit is het Hermes logo
Account aanmaken


  • Alles over onze routes
    • Haltes en tijden

      Zoek een lijnennetkaart, de dienstregeling van je buslijn of de vertrektijden bij een halte.

    • Vervoersmiddelen

      Naast de reguliere buslijnen heb je nog meer soorten vervoer om van A naar B te reizen.

    • Reisinspiratie

      Bekijk alle leuke evenementen en bezienswaardigheden in Zuidoost-Brabant!

  • Alle reisinformatie
    • Reisplanner

      Uitleg hoe je makkelijk je reis van A naar B kan plannen met onze reisplanner

    • @Transdev app

      Plan eenvoudig je route van A naar B met trein, bus, tram, metro of (veer)pont in heel Nederland!

    • Onderweg

      Wij proberen je als reiziger onderweg zoveel mogelijk van belangrijke reisinformatie te voorzien.

    • Reisregels

      Om te zorgen dat iedereen de reis als veilig en prettig ervaart, zetten we de reisregels op een rij.

    • Reizen met een beperking

      Ben je afhankelijk van een rolstoel, slechtziend of blind of als begeleider mee? Bekijk de mogelijkheden.

    • In de bus

      Wat mag je meenemen, welke faciliteiten bieden we en welke regels gelden er in de bus?

  • Alles over vervoerbewijzen
    • Abonnementen

      Er zijn verschillende soorten abonnementen voor wie regelmatig reist. Wat is voor jou het meest geschikt?

    • Kaartjes en e-tickets

      Er zijn losse kaartjes beschikbaar via de webshop, de Trandev app of in de bus.

    • OVpay

      Check in en uit met je betaalpas, creditcard of met de betaalapp op je telefoon.

    • OV-chipkaart

      Met deze kaart betaal je in Nederland voor je reis met alle vormen van Openbaar Vervoer: bus, trein, tram of metro.

    • Transdev Flex

      Met Transdev Flex betaal je je openbaar vervoerkosten achteraf. Je reist eenvoudig met al het OV door heel Nederland zonder saldo op je OV-chipkaart!

    • Be In Be Out met de mobyyou-app

      In Zuidoost Brabant reis je met het meest innovatieve vervoersbewijs van Europa!

    • Aanbiedingen

      Lees meer over acties rondom evenementen, speciale dagen of een andere campagne.

    • Zakelijk reizen

      Hermes maakt het je makkelijk om een aantrekkelijke werkgever te zijn. Ook jouw mobiliteit lekker op de rit krijgen? Wij staan voor je klaar.

  • Alles over klantenservice
    • Hermes OV-Servicepunt

      Onze collega's staan je graag te woord in onze kiosk op het centraal Station van Eindhoven.

    • Veelgestelde vragen

      Kom je er niet uit? Kijk naar onze veelgestelde vragen.

    • Gevonden voorwerpen (iLost)

      Iets verloren in één van onze voertuigen? We helpen je graag om jouw eigendom weer terug te vinden.

    • Geld terugvragen

      Rit uitgevallen? Vergeten uit te checken? Iets anders gebeurd? Kijk of je recht hebt op geldteruggave.

    • Contact

      Neem contact met ons op.

    • Klachten of complimenten

      Heb je een klacht, tip of compliment over onze dienstverlening? We helpen je graag verder.

    • Be In Be Out met de mobyyou-app

      Reis je met ons mee via BIBO? Kijk dan hier voor meer informatie of antwoord op jouw vragen.

MijnHermes


Account aanmaken

Klantenservice

  • Veelgestelde vragen
  • Geld terugvragen
  • Klachten
  • Gevonden voorwerpen
  • Contact
Klantenservice
Geld terugvragen

Geld terugvragen

Vergeten uit te checken? Is er saldo afgeschreven terwijl je een abonnement hebt? Viel je rit uit? Of wil je een abonnement stoppen? Afhankelijk van het vervoersgebied waar je hebt gereisd, kun je wellicht een vergoeding krijgen. 
Lees via de tabbladen meer over de vijf mogelijkheden voor geld terugvragen.

Vergeten uit te checken of verkeerd in- en uitgecheckt

Vergeten uit te checken? Verkeerd in- of uitgecheckt tussen verschillende vervoerders? Vraag dan vergoeding aan via uitcheckgemist.nl.
Ga naar uitcheckgemist.nl

Wanneer je op rekening reist

Heb je een NS-businesscard? Of NSflex? Vraag dan vergoeding aan via de NS-website.
Ga naar NS.nl

Onterecht saldo afgeschreven

Is er saldo afgeschreven terwijl je een vrij-reizen abonnement hebt? Of is er te veel saldo afgeschreven? Vul dan onderstaande formulier in om geld terug te vragen.

Formulier Saldo Terugvragen
Op de verwerking van de persoonsgegevens is het privacystatement van toepassing.

Onjuist pintransactie in de bus

Heb je een kaartje gekocht in de bus en is er te veel geld van je rekening afgeschreven? Vul dan het formulier 'geld terug bij onjuiste pintransactie' in.
'Geld terug bij onjuiste pintransactie' formulier

Rituitval, vertraging en andere ongemakken

In sommige gevallen van ongemak tijdens de reis, kunnen wij geld teruggeven. De compensatieregels bepalen we samen met onze opdrachtgevers - gemeenten en provincies.

Reizen met reguliere lijnbus

Situatie Je hebt recht op

1. Je bus heeft vertraging:

> 35 minuten: 50% van ritprijs
> 45 minuten: 75% van ritprijs
> 60 minuten: 100% van ritprijs
2. Rituitval: de bus is niet komen opdagen en je hebt hierdoor meer dan 30 minuten vertraging 100% van de ritprijs
Als je met een Hermes abonnement reist heb je recht op een gratis dagkaart
3. Door rituitval van lijn 400 of 401 heb je je vliegtuig gemist.
Dit geldt voor ritten met een geplande aankomsttijd van minimaal één uur voor sluiting van de incheckbalie.
Vergoeding van € 50,00.

Er is geen recht op vergoeding of compensatie bij het gratis reizen met een Studenten OV-product. Valt de reis buiten de gratis reizenperiode dan gelden de reguliere regels omtrent het recht op vergoeding of compensatie.

Als er sprake is van overmacht heb je geen recht op vergoeding of compensatie.

Geld terugvragen

Denk je dat je recht hebt op geld terug? Vul dan het formulier 'geld terug bij omgemak' in.
Ga naar formulier: geld terug bij ongemak

Abonnement beëindigen

Wil je een abonnement beëindigen? Alle abonnementen zijn voor het einde van de bedenktijd te beëindigen. Is de bedenktijd voorbij, dan kun je bij vrij-reizen jaarabonnementen geld terug krijgen als je het abonnement beëindigt.
Ga naar overzicht productvoorwaarden

Bedenktijd

Verkeerd abonnement gekocht of van mening veranderd? Je ontvangt 100% van het aankoopbedrag terug wanneer je je gekozen abonnement uiterlijk de tweede dag van de geldigheid van het abonnement beëindigt.

Als je het abonnement in onze webshop hebt besteld, kun je de bestelling tot 14 dagen na aankoopdatum kosteloos annuleren mits je het Reisproduct nog niet op je OV-chipkaart geladen hebt.

Voorbeelden
  • Product gekocht op 25 maart met ingangsdatum 4 april? Dan heb je t/m 5 april 23.59 om het abonnement te beëindigen.
  • Product gekocht op 8 december met ingangsdatum 8 december? Dan heb je t/m 9 december 23.59 om het abonnement te beëindigen.

Na bedenktijd

Is de hierboven uitgelegde bedenktijd verstreken? Dan kun je bij alle vrij-reizen jaarabonnementen geld terug krijgen - ook wel restitutie genoemd - als je je abonnement beëindigt.

Voorbeelden teruggave voor vrij-reizen jaarabonnement met ingangsdatum 1 januari:
  • beëindigen 31 januari: 90% teruggave min € 5,- administratiekosten
    Je hebt gebruikt gemaakt van 1 van de 10 te betalen maanden.
  • beëindigen 31 mei: 50% teruggave min € 5,- administratiekosten
    Je hebt gebruikt gemaakt van 5 van de 10 te betalen maanden.
  • beëindigen 31 oktober: geen teruggave
    Je hebt gebruikt gemaakt van de 10 te betalen maanden. Laatste twee maanden zijn 'cadeau' in jaarabonnementen.
Bij maandabonnementen en kortingskaarten krijg je geen geld terug bij beëindigen na de bedenktijd.

Hoe beëindig je je abonnement?

Vul het 'Abonnement beëindigen' formulier om je abonnement te beëindigen. Het tijdstip van versturen geldt als tijd van aanvraag.
Ga naar formulier: abonnement beëindigen
  • Direct naar

    • Dienstregelingen
    • Actuele reisinformatie
    • Storingen en omleidingen
  • Meer Hermes

    • Over ons
    • Duurzaamheid
    • Buschauffeur worden?
    • Werken bij
  • Vervoerbewijzen

    • Abonnementen
    • Kaartjes / e-tickets
    • OVpay
    • Resellers
  • Klantenservice

    • Gevonden voorwerpen
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Nieuws
Hermes voor jou in beweging in Zuidoost-Brabant.

  • Ga naar Connexxion homepage
  • Ga naar Bravo Homepage

  • Disclaimer
  • Cookies
  • Privacy
  • Voorwaarden
©2025 Transdev Nederland
Voor een goed werkende website maken wij gebruik van cookies en daarvoor hebben wij jouw toestemming nodig. Lees meer over ons cookiebeleid.