Een barcode is een vierkante streepjescode die je vindt op een papieren kaartje, gekocht bij de chauffeur, of op een E-ticket dat je in de webshop of via de @Transdev app hebt gekocht. We leggen je uit hoe je in- en uitcheckt met een barcode.
In- en uitchecken met je barcode
Je kunt de barcode scannen bij het incheckapparaat. Houd je ticket 5 tot 15 centimeter onder de scanner en zorg ervoor dat het rode stipje in het midden van de barcode staat.
Het apparaat maakt een geluid en geeft een groen licht als je ticket succesvol is in- of uitgecheckt. Is je ticket niet meer geldig, dan zie je een rood licht en krijg je een foutmelding. De geldigheid van je ticket staat vaak op het ticket vermeld.
Barcode op een ticket gekocht bij de chauffeur
Als je een ticket bij de chauffeur koopt, staat er een barcode op dit bonnetje. Op het moment dat je het ticket in de bus koopt, ben je automatisch ingecheckt en hoef je niet opnieuw in te checken. Wanneer je de bus verlaat, moet je echter wel uitchecken met de barcode.
Wil je overstappen, dan kun je de barcode in de andere bus scannen. Het apparaat toont of je ticket nog geldig is voor de overstap. Ook als je hier uitstapt, moet je weer uitchecken.
Barcode op een E-ticket of ticket via de @Transdev app
Op je E-ticket staat een barcode die je moet gebruiken om in en uit te checken in alle bussen. Je kunt je E-ticket uitprinten of op je mobiele telefoon tonen. Als je een E-ticket via de @Transdev app hebt gekocht, kun je de barcode direct vanuit de app in de bus scannen.
Voor een goed werkende website maken wij gebruik van cookies en daarvoor hebben wij jouw toestemming nodig. Lees meer over ons cookiebeleid.