Reizen met een e-ticket

E-tickets zijn kaartjes die je online via onze website of via een van onze apps koopt. Wanneer je een e-ticket via de website koopt ontvang je je ticket via de mail. Je kunt het toegestuurde digitale bestand printen of tonen op je smartphone. De barcode moet scanbaar zijn om als vervoersbewijs te dienen.

In- en uitchecken met een barcode

Op het e-ticket staat een barcode, met deze barcode moet je altijd in- en uitchecken in elke bus.
  1. Houd de barcode onder het incheckapparaat.
  2. Hier schijnt een rood lichtje, zorg ervoor dat deze in het midden van de barcode staat.
  3. Zodra het apparaat een groene lamp geeft kun je plaatsnemen in de bus. 
  4. Als je de bus wilt verlaten kun je bovenstaande stappen herhalen om uit te checken. 
Let op: als je het e-ticket op je smartphone toont, zet de helderheid van je scherm dan zo hoog mogelijk. 

Meer informatie over in- en uitchecken met een barcode
 

Neem een geldig legitimatiebewijs mee

Neem altijd het e-ticket én een geldig identiteitsbewijs mee als je gaat reizen. Je bent verplicht beide te tonen bij controle in de bus. De datum op je E-ticket moet overeenkomen met je daadwerkelijke reisdatum. De volgende legitimatiebewijzen zijn geldig bij Connexxion:
  • Paspoort;
  • Rijbewijs;
  • Gemeentelijke- of Europese identiteitskaart;
De identificatieplicht geldt voor iedereen van 14 jaar en ouder.
Als je meer dan 1 ticket koopt is de legitimatie van de hoofdboeker verplicht wiens naam op alle e-ticket staat.

Aankoop en bevestigingsmail

Op onze website of de @Transdev app kun je een e-ticket aanschaffen. Als je de gegevens hebt ingevuld en gecontroleerd, kun je betalen via iDeal, VISA, Mastercard (alleen creditcard), American Express, Sofort Banking of Bancontact. 

Bestelling via de website
Na de betaling ontvang je binnen enkele minuten het e-ticket in je e-mail. Soms wordt de e-mail als spam gezien, controleer dus ook je ongewenste e-mails.

Bestelling via de @Transdev app / Breng app
Na de betaling ontvang je de tickets direct in de app. 

Heb je de e-mail met je e-ticket(s) niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij kunnen nagaan of de bestelling goed is verlopen en de mail met het e-ticket eventueel opnieuw toesturen.

Het verkeerde e-ticket gekocht?

Wij kunnen een e-ticket helaas niet restitueren of de gegevens erop wijzigen.